It's never too late to forgive

En sak som jag hatar över hela mitt hjärta är folk som dömer andra människor. Visst, jag har också dömt folk någon gång i livet men jag har lärt mig på en massa olika sätt att man aldrig riktigt vet varför folk beter sig som de gör.

Till exempel, om en person dricker mycket och så dömer omgivningen honom/henne och säger att alla som dricker varje helg är ute efter uppmärkshet och är jävla fjortisar osv. Tänk om hon/han då är alkoholist och har ett allvarligt problem. Ska man så döma henne och säga att hon/han är en fjortis som vill ha uppmärksamhet?

Alltså fattar ni vad jag menar? Det är bara onödigt att döma andra, dessutom angår det inte någon annan hur en viss person lever sitt liv. Synd bara hur vissa människors logik fungerar, alltså jag önskar verkligen att jag kunde ta bort den egenskapen från folk, att döma är det värsta man kan göra.

Aja kan skriva en bok om detta men ingen skulle palla så ska fan dra nu, I'm out, pzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0