Italien

Lördag - åkte från Skavsta. För er som inte vet så är det en flygplats utanför nyköping, typ mitt ute på landet haha. Därifrån gick flyget iallafall. Åkte dit runt 4, och det tog typ en timme och sen när jag kommit fram så åt jag en pasta bolognese och väntade på att flyget skulle gå. Flyget gick vid 8, allt gick skitbra och var framme i Bergamo typ vid 10 på kvällen alltså tog det 2 timmar att flyga dit. Bergamo är en liten stad utanför Milano, och det var dit flyget gick. Så första natten sov jag i Bergamo på ett hotell nära tågstationen. Gick och köpte en pizza och åt den på rummet, klockan var typ 11.30 då.

Söndag - Åkte tåg till Milano. Killen på tågstationen i Bergamo gav fel biljetter så det blev en massa strul med det. Sen tillsluuuuut ordnade det sig och jag hamnade i världens finaste stad. Gick till hotellet, lämnade grejer osv på rummet och gick sen och åt lunch. Sen tillbaka till rummet. Allt var stängt på söndag och måndag på grund av att det var påsk, så fanns inte så mycket man kunde göra egentligen, men gick runt och kollade lite i områdena nära hotellet.

Måndag - Gick upp, åt buffe frukost på hotellet. Älskar sånt, haha. Sen gick jag upp och la mig tills typ 12 tiden (alltså på dagen) och sen gick jag upp, fixade mig och sen gick vi till stan eller vad man ska säga. Som sagt var allt stängt pga att det var påsk, men vissa småställen var självklart öppna. Såg en massa milansaker som jag bara ville kasta mig över men köpte inget med tanke på att jag ändå skulle till milanstore osv under resan. Fast det är ju självklart mycket billigare på gatan haha.

Tisdag - gick upp, frukost, fixade mig. Sen åkte vi till San Siro, tro mig glädjetårarna strömmade. Det betyder så mycket för mig, det här laget betyder så mycket för mig. Ni anar inte vilken lycka det var att komma till San Siro, att komma till Milano överhuvudtaget. Jag har velat åka dit så himla länge nu och äntligen fick jag det. Tack mamma, tack återigen för den här resan. Iallafall så blev det en guidad tur, fick ta bilder på läktaren osv, dom berättade lite historia som jag redan visste haha men ändå. Sen fick vi gå in i inters omklädningsrum, och sen i milans omklädningsrum, omg ville dö. Satt mig ner på typ alla stolar och guiden berättade vems stol som var vems, vilka stolar Kaká, Maldini och Sheva hade haft bla. Sen pekade hon ut de nuvarande spelarnas stolar haha dog. Ändå lite kul att ja suttit på samma stolar som dom, hihi. Såg tyvärr inte duscharna :( hahaha driver bara! Sen gick vi till museet som finns i san siro och kollade, tog massa bilder osv.
Sen gick vi till San Siro Store och jag köpte en halsduk. Sen åkte vi tillbaka in till stan, krigade för att hitta en restaurang och till slut hittade vi en fast den sög. Väntade på maten i typ femhundra år och sen var den inte ens så varm när vi fick den , plus att det var skitskumma priser. Wtf, 45 spänn för en cola?! Aja skitsamma, inte värsta grejen men ändå..
Sen gick vi till milanstore, köpte en liten flagga och en halsduk till haha. Sen drog vi hem för att det regnade.

Onsdag - sista dagen i milano. Det spöregnade så vi var inne tills typ klockan 12.30 och sen gick vi ut och köpte världens sämsta paraply haha. Men det funkade för dagen iallafall haha. Sen åkte vi till stan, köpte en milantröja & en mössa haha.

Torsdag - Kom hem till Sverige och fick äntligen snacka med min finaste Sanna igen! Åååh vad jag behövde det!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/3039872/images/2012/pic_198785376.jpg" class="image">