Folk är hjärndöda nu för tiden.

Okej, helt ärligt. Jag var nyss inloggad på Bloggerfy (en bloggsida där man liksom marknadsför sin blogg) och kollade runt på olika profiler. SKITMÅNGA (okej kanske 3 eller 4 men ändå) är sextonåriga gravida tjejer. What the fuck liksom, alltså okej hon Micah, hennes blogg vart ju väldigt stor osv, och det känns som att ända sen hon blev "känd" så börjar det komma massa randoms som också är 16 och gravida. Alltså seriöst, Micah är säääkert jättesmart,gullig, osvosv MEN hon är ingen bra förebild. I alla fall inte när det gäller graviditeter.

Om man är 16 år kan man inte ta hand om ett barn. Eller man kan, men det är inte under de bästa omständigheterna. Man har knappt nån utbildning, man kommer inte direkt få ett jobb och man är själv liten.
Nu vet jag att alla 16åriga kommer ta åt sig, men man är ändå liten. Inte så liten så man inte klarar av att laga mat, gå till skolan osv. Men man är för liten för att ha ett litet barn. När man fyller 18 och vill gå ut på krogen och festa, ska du lämna ungen då eller? När alla dina barndomsvänner tar studenten och står där, överlyckliga på flaket och festar sönder, då står du där i folkmassan med en barnvagn. Hur glad kommer du vara då?
Jag vet att alla dessa tjejer säger ; " aa men jag bryr mig inte, mitt barn är mitt allt osvosv", MEN NI KOMMER BRY ER.
Ni kanske inte gör det nu, men sen då? När ni vill träffa en ny kille, hur enkelt tror du det är som 17årig mamma att hitta en bra kille? Visst, det finns men det är svårt. Tror inte så många killar vill "dejta" en tjej som är så ung och har barn, eftersom när man väl börjar så kanske det blir svårt att ta sig ur om ni fattar hur jag menar. En brud som har barn kan man typ itne bara köra one night stand med o då kasnke inte så många som tar kontakt.
Okej, jag vet att jag fick alla killar att låta som assholes, sorry. Ni är rätt så gulliga ibland. Men ändå. Plus att det blir knas för ungen, ska du hämta hem 27 olika killar? blir skitjobbigt för bebisen.
Aja, kan bara fortsätta o fortsätta MEN pallar inte skriva. folk kommer ändå inte ändra sig , så vad ska man göra.
MEN SNÄLLA FUCKING MÄNNISKOR SKAFFA P-PILLER, KONDOMER VADSOMHELST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0