Om det här med skolan

Jag vet ju självklart att jag borde gå till skolan. Men får fan sån ångestkänsla när jag tänker på skola, pallar verkligen inte. Är så sjukt skoltrött, pallar inte sitta i en bänk och lyssa på föreläsningar, skriva mattetal eller jobba med ett arbete. Vill bara göra praktiska saker, leka, hoppa runt.

Men när jag väl tar mig till skolan så har jag sjukt kul. Okej, kanske inte sådär gå-på-konsert-och-sen-bli- bjuden-på-Eminems-efterfest kul men ändå. Hyfsat kul tack vare min klass. Och när jag väl sitter där i skolan så känner jag att det är en sjukt härlig klass ändå och att jag absolut inte vill byta men när jag väl kommer hem och tänker efter så vill jag inget annat än att byta. Så vad fan ska jag göra?

Jag vet att det säkert verkar som att jag skiter i skolan och bara vill lalla runt eftersom att jag inte går dit men jag pallar inte gå kvar på den skolan tror jag. Det är ganska högt tempo osv, och jag vet inte om jag pallar så intensivt plugg. Vi får se, jag hoppas att det löser sig. Imorgon har jag två lektioner; Historia och Matte. Efter det har jag en jobbintervju hos Provoice klockan 15.00 så jag måste hitta dit också.

Vi får se ifall jag tar mig till skolan imorgon eller inte, jag vill men ändå inte men samtidigt så vet jag att desto längre man är borta desto svårare blir det att komma tillbaka. Så ska nog ta tag i det. Dock är det lite störande att jag måste gå upp klockan 5.00 för att gå på lektioner jag inte kunde bry mig mindre om.
Menmen, vad ska man göra? Mamma har lovat att ringa och prata med SYV på internatskolan och på Jensen så förhoppningsvis så löser det sig. Annars kanske jag hoppar av och jobbar i ett halvår och sen börjar på internatskolan. Får se haha, nej men det blir som det blir och det blir som jag vill så när jag väl har bestämt mig så får vi väl se.

Känns inte så kul att lämna vissa i klassen, önskar att jag kunde ta med mig dom. Så underbara människor jag har lärt känna på Jensen, det trodde jag inte skulle hända. Men så blev det, och jag är oerhört tacksam över att jag faktiskt fick göra det. Vi får se haha, nu ska jag borsta tänderna och platta mitt hår. Tror fan det blir skola imorn, det ni! ;)




Kommentarer
Postat av: Dennis Karat

Är det en myt eller är det en verklig berättelse? ;)

2012-01-29 @ 22:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0