Fina ord & bilder.

"Den här e från mig till er, jag bjuder på den hära

jag David Blaine'ar stället, stannar upp sen svävar.

Pausa, fyller upp golven och jag tänder till

folket som Public Enemy och Fight The Power.

F-I-L-L-E, I-S-O-N, P-E- Dubbel T -E-R, fattaré.

Tre så heta, som ni lär veta,

releasen för singeln omtalad som mellandagsrea o,

bättre tider kommer när ingen verkar veta

alla jädra solstrålar verkar flytta till Kreta.

Hänger bara med folk som går rakryggade,

jag för deras talan vissa av dem e skyggare.

Men ja'har inte glömt bort er, aldrig e ni bortglömda

jag lägger spotlighten på er som min [HighWon] tröja

Vi e all-in, re-raisa måste höja

om du känner som vi gör så måste du höja" - Ison, (För Alla Dom)

 

 

"Jag skrattar idag kanske gråter jag sen

Jag vill leva i nuet inte ångra mig sen

Så jag lever idag, idag, idag

Morgondagen är för långt bort men vi är här idag

Så jag skrattar idag kanske gråter jag sen

Jag vill leva i nuet inte ångra mig sen

Så jag lever idag, idag, idag

Morgondagen är för långt bort men vi är här idag

Så jag skrattar idag" - Ison & Fille (Jag Skrattar Idag)

 

 

"T-Centralen, 16 bast i mitten utav staden

Skapar liv i city som graffiti på fasaden

Inga tåg hem förräns 5 på morgondagen

Gömmer våran infon för kommissarien dom vill ta den

Garvar åt en tjackis, meckar en och sparar den gonattish

Kameran vakar som en paparazzi

Kickar mina rader som en gatumariachi

Spelar livets tärning och vi hoppas på en yatzy

Hinken i mitt huve börjar få mig lite kaxig

Fakka ur när vi glider skiter i babblish

Så ta plats innan dörrarna stängs

Och kom och softa på stationen där var tuggarna trängs

Snackar bänk efter bänk där var ungar har hängt

Druckit booze och kickat flum till att lungorna sprängs

Haffar guzz, jag är tung men brorsan hon är värre

Hon hjälper mig att hoppa över spärren" - Stor (Stationen)

 

 

"Eyo jag ser dom springa springa runt med kniv i hand

Jag ser hur vi hugger och vi mördar varann

Jag ser hur politikerna bygger sina namn

Genom att göra deals med sheytan och sälja oss som gram

Jag ser hur dom kämpar för att hålla oss nere

Jag ser och jag undrar är det ingen som ser de

Tänker att det alltid kommer vara likadant

Vi måste tänka efter, måste lära våra barn

Ännu en bror som dog idag

Ännu en mamma som förlorat sitt barn

Det händer hela tiden, inte svårt att bli van

Det är så vi kommer leva när vi krigar mot varann

Eyo vart tog kärleken vägen? Vart é den? Vart är den?

Vi tappa den för längesen!

Jag tycker det är sorgligt och besvärligt

För livet ska va härligt, inte fyllt med mord och hämnd!" - Jacco (Kärleken)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0